onsdag 22 januari 2014

Fortsättning i källaren




Bildkälla

Vi skulle befunnit oss nere i källaren och kämpatb med kaklet i bastun. Det blev faktiskt att vi tog precis samma kakel till köket - hur spännande är inte det? Men tyvärr så dröjde kaklet lite mer än förväntat så det får avvakta lite till.

Vi valde faktiskt inte den säkra vägen och tog något diskret, utan med massor av mönster och figurer. Och så kom jag ihåg att vi har schackrutigt golv i köket och håller nu tummarna att det ser bra ut ändå.

Det är trots allt inte så stor bit som kaklas i köket heller...

Och nu när källaren håller på att bli klar så kliar det ju i fingrarna att slutföra det hela. Dels så handlar det om ett badkar (är inte badkaret ovan helt fantastiskt?) och sedan också någon form av sittmöbel och avhängningsplats.

Badkaret har vi lite problem med. Vi glömmer visst saker ibland. För ner till källaren har vi en smal källartrappa... Lite svårt att få ner ett badkar för den trappan. Vi får slå ihop våra kloka hjärnor och låta kreativiteten flöda. Har jag berättat om min idé med två badkar bredvid varandra?

Och den där avhängnings- och sittplatsen vet jag inte hur den ska se ut. Min vision är att det ska kännas som att man kommer till ett lyxigt badrum och inte till ett kombinerat badrum- och tvättstuga. Både för oss och för våra vänner...

Ack ve dessa inredningsproblem...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar