torsdag 23 januari 2014

Efter träningen och innan veckans träff med tjejerna

Träningen och efterföljande långlunch är avklarade för denna torsdagen och ikväll är det tjejträff. Torsdagar är allt lyxiga måste jag säga.

Lika lyxigt är det dock inte att sitta och vyssa bebis mellan klockan 03.50 och 04.50 på natten, sjunga Trollsmors visa tusen gånger och stoppa in en napp lika många gånger. Ännu mindre lyxigt är det när sambons alarm går av klockan 05.50 när bebis äntligen somnat om 04.50...

Och hur många snälla ord tror ni kom ur min mun då...

Men hon somnade faktiskt om, prisa alla övre makter, och vi sov tillsammans till strax efter åtta. Det låter klyschigt men man känner sig som en ny människa efter lite sömn. På riktigt.

Vad hon dock inte somnade till var träningen. Som bekant så är vår lilla dam "lite" rädd för andra bebisars skrik, så en förutsättning för att kunna träna på torsdagar är att jag somnar henne i vagnen på vägen upp och att hon sedan sover sig igenom passet.

Idag somnade. I två minuter. Ögonen slogs upp när vi precis kom innanför dörrarna och det var fem minuter kvar tills träningsstart. Inte riktigt tid att vagga för en omsomnad.

Så hon fick vara med. Alltså ligga på täcket i mitten precis som alla andra bebisarna. Leka precis som alla de andra. Precis det där som hon gallskrikit för tidigare.

Och det gick strålande. Och vilken känsla. Alltså jag är så stolt över henne så jag tror att jag växte flera meter.

Nu kan nog mamman slappna av lite mer även när träningskläderna är på. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar