fredag 17 januari 2014

Val av kakel


I måndags påbörjade Skrutten projekt bastu och han är alldeles snart klar. Hur otroligt är inte det? 

Han har slitit varje kväll denna veckan till sena timman och jag måste skryta med att han är så himla himla duktig och jag är stolt över honom. Precis varje dag. Bastuprojekt eller inte. 

Den "bördan" som lades på mina axlar är att välja kakel till en bit vägg inne i bastun (resten är i furu) och det finns ju precis hur mycket som helst. 

Helst av allt vill Skrutten att jag ska välja idag så vi kan sätta kakel i helgen... Ack ve, denna press...

Säljaren skickade med mig en produktkatalog och hemläxa igår när jag uttalade "jag har absolut ingen aning vad vi letar efter" när vi var i butiken. Denna har det bläddrats frenetiskt i idag. 

Detta ska vi inte ha i bastun, men mitt öga har mer och mer sneglat åt den här sortens kakel (hur detta nu ska passa in i vårt pastelliga 50-talshus...) och kom på att vi faktiskt inte kaklat väggen vid spisen i köket ännu. 

Och så såg jag det här badkaret som är inbyggt i vita mosaikplattor... Och så kom jag på att vi inte bestämt vad vi ska för badkar i källaren ännu heller... glad Skrutten kommer bli att han gav mig detta kakelprojekt, väckte ju inte alls andra projekttankar... Inte alls...

Nu till kaklet till bastun. Skulle man kanske köra på lite grafiskt? Jag blir dock lite rädd för att det just nu är väldigt mycket grafiskt och att vi därför om något år kommer att ha tröttnat på det. Men väldigt fint är det. 

Eller kanske lite marmor? Eller dras jag också till det just för att det är så mycket marmor "på tapeten" nu? Fast nu ska vi ju inte ha det på tapeten, utan kaklat på väggen. En stor smiley på det och ett poäng till det göteborska humorn som jag ärvt från min far. 

Och så världens bästa hjälpreda. Min lilla loppa som sitter så fint alldeles själv. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar