lördag 11 januari 2014

Guldstjärna i det sociala schemat

Det har verkligen varit en utomordentligt trevlig vecka på nästan alla sätt och vis. Och det är ju faktiskt en dag kvar i morgon också. Det blir som en bonus helt enkelt. Eller som en dessert kanske?

I torsdagskväll skrattade vi här hemma tillsammans med tjejerna tills magen krampade, ni vet på det där hysteriska sättet som gör att man till slut skrattar åt allt och ingenting.

Sedan satte vi fötterna i morgontofflorna ganska så tidigt i fredags då fina Elin kom och knackade på dörren med frukostfrallor och jag hade kaffet klart i bryggaren. Elin och jag hann med en hel del under vår frukost som blev till en heldag och vi pratade och pratade och pratade. Energiboost är nog det bästa ordet jag kan komma på.

Ännu mer energi samlade vi när vi åkte till badhuset (veckans höjdpunkt) och smög ner i varmbadet. Lillan har lärt sig att plaska och är inte det minsta rädd för vattnet.

Idag skulle Skrutten på herrmiddag (som pågår en hel dag) så därför var jag inte sen med att tacka ja att spendera dagen med mamma och lillebror istället för att stanna här hemma alena. Vi åkte till grannstaden och fyndade i butikerna och så satt vi på en lång brunch. Det var något så vansinnigt gott och så härligt att få vara med lillebror lite extra mycket innan han återvänder till Stockholm efter julledigheten.

Och allt det här har jag gjort tillsammans med min favorit i hela världen - min dotter. Och hon är bara nöjd och harmonisk. En hel dag på vift och hon bara ler och skrattar - kan man bli mer bortskämd?

Sådana här dagar bär jag med mig, jag sparar dem längst där inne för att kunna plocka fram och njuta av när man som mest behöver det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar