onsdag 8 januari 2014

Fika på stan, trådlöst och ett glömt mobilförbud

Vi är precis hemkomna från en fika på stan som var en följd av en förmiddagspromenad med min fina vän Lisa och hennes lilla lillstrumpa. I somras träffades vi med våra stora magar (eller det kanske var mest min som var i största laget men ändå...) och nu går vi stolt med varsin barnvagn.

Dagen har alltså varit så "jobbig" att den bestått av promenad, lunch och mer promenad. En titt i butikerna nere på stan hann vi med också. Så pratade vi lite om hur vi njuter av föräldraledigheten och hur det känns att vara förälder. Och hur vuxna vi blivit.

Lika vuxen kände jag mig dock inte när jag insåg att jag glömt vilken tid som jag ska vara på BVC imorgon och fick (lite med svansen mellan benen) gå förbi och fråga. Nu vet jag och det blir nog en intensiv dag för mig och lillan imorgon.

Och så har vi fixat med trådlöst internet här hemma eller alltså wi-fi (tror jag det heter), vi är nog sist i stan med att ordna detta. Men bättre sent är aldrig väl? Så nu kan jag njuta av att sitta och plinka ihop detta tillsammans med lillan på uteplatsen. Hon sover fortfarande lugnt i sin vagn och jag njuter av min utsikt som är hennes lilla ansikte som tittar fram i overallen.

Det som dock är mindre bra är att vi nog glömt av vårt mobilfria löfte med hänsyn till trådlöshetens möjligheter de senaste dagarna. Vi har nämligen sedan en tid tillbaka inför mobilförbud här hemma, för att undvika att man plintar på datorn, mobilen eller annan teknik istället för att umgås.

Nu är det någon som börjar knorra i vagnen...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar