torsdag 2 januari 2014

Jag lyssnar intensivt...

...på hur Skrutten lugnar vår lilla loppa som gnyr till av mardrömmar (tror vi i alla fall...) och konstaterar att han gör ett fint jobb där uppe då hon blev lugn av att få några lugnande ord från sin pappa.

Då är även mamman lugn.

I övrigt?

Idag har jag tränat med bara några få timmars (kändes som minuter) sömn i natt (den bedriften), vi har skrivit matlista, inhandlat allt som kommer att skapas till fina middagsrätter, monterat ihop lillans gå-stol (den finaste stoltaste människa jag sett i en limegrön plastmojäng) och hyrt två filmer (båda lika lite påfrestande för hjärnan).

Båda filmerna är snart sedda också. Vi orkar liksom inte fresta våra hjärnor mer idag tror jag inte. I natt gjorde vi allt som fanns på vår repertoar för att få en snart halvårig liten människa att somna.

Vem visste att jag kunde sjunga När trollmor lagt sina elva små troll... med slutna ögon och ett knappt medvetande?

1 kommentar:

  1. Det är overkligt mycket man kan göra samtidigt som man halvslumrar nuförtiden. Här halvsitter vi och sover på grund av förkyld bebis, men det går det också. ;)

    God fortsättning på nya året!

    SvaraRadera