fredag 17 januari 2014

Hemma från badhuset

Nu tar vi fredagskväll. Vi är precis hemkomna från badhuset, vilket har blivit en fin fredagstradition, och alldeles strax ska vi lägga manken till vad det gäller maten.

Vi väntar nämligen en av Skruttens närmsta vänner som middagssällskap och killarna har önskat sig köttfärslimpa till middag. Trots alla mina protester så står deras önskan kvar. Ska försöka peppa igång och göra något spännande av det hela. Men hur i hela friden gör man det av köttfärslimpa?

Det jag också ska försöka lägga manken till lite också är att klä upp mig lite. Nu menar jag inte någon galadress, men faktiskt ta på mig lite kläder och sminka till det där ansiktet lite. En inte alltför ständigt förekommande aktivitet i den här mammans tillvaro skall erkännas.

Nu kom jag just på en sak...

Klart att killarna ska laga sin köttfärslimpa och jag egentida lite framför spegeln och sedan gå ner till dukat bord. Alltså denna hjärnan kan minsann åstadkomma saker ibland. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar