lördag 22 februari 2014

Välkommen lördag

Igår blev det inget traditionsenligt badhus, detta för att jag nu verkligen försöker att bli frisk. Till etthundratjugoprocent. Innan det är dags för äventyrlig badhus.

Vad som inte heller hände igår var att bebis sov. Hon sov inte direkt alls på kvällen egentligen. Varför har vi dock ingen aning om.

Det började med en ganska så trög läggning, sedan fick hon komma ner till oss och mysa tillsammans med oss när vi åt en sen middag, sedan var jag uppe ett par gånger och somnade om henne. Somnade själv lika många gånger. Hon fick stanna kvar i vår säng och bara någon timme senare så kröp vi ner bredvid henne.

Jag kunde inte sluta beundra henne. Hennes små ögonfransar, hennes hår som blir tjockare och tjockare, hennes öron som har den där lilla spetsen som kommer från min familjesida, hennes långa fina fingrar som rörde på sig i takt med drömmarna. Så tätt tätt intill min favoritperson somnade jag gott.

Vaknade gjorde jag av en rak höger. Så kan det också gå när man sover med barn.

Nu ska vi bege oss ut på överraskning. Skrutten överraskar med familjeutflykt idag minsann. Jag har listat ut vilka goda vänner vi ska umgås med, men i övrigt så vet jag inget.

Älskade älskade barn som jag älskar dig...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar