fredag 14 februari 2014

Fredagsbuketter och allahjärtansmys





Lillan och jag pep ner på stan strax efter lunch och handlade med oss lite godsaker hem från Farfars Pärla, som är en delikatessbutik med ost och charkuterier, inför kvällens fredagsmys tillika allahjärtansdagskväll

Farfars Pärla är så fiffiga att de ordnar en "helgpåse" där de plockat ihop lite olika ostbitar och dessa tyckte vi passade utmärkt. Skrutten kommer nog bli alldeles salig (hoppas jag i alla fall) över att det fick följa med en smakrik korv också. Detta ska vi snaska på ikväll tänkte jag. Det blir vårt allahjärtansmys.

Med hem fick också följa med lite tulpaner i en underbar lila nyans från blomsterbutiken. Så nu när lillan vilar eftermiddagslur lite så slängde jag ihop några olika fredagsbuketter som placerats ut här hemma. 

Och så börjar solen skina och jag känner hur energin börjar ticka till efter våra sjukstugedagar...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar