onsdag 19 februari 2014

Nu bakar vi

Energin börjar sakta men säkert återvända, även om jag hostar en hel del på natten fortfarande, och jag planerar ett besök till Apoteket idag för att införskaffa lite hostmedicin. Så kanske man får tillbaka sin skönhetssömn igen.

För tro mig, snygg blir man inte av att vara sjuk. 

Håll gärna tummarna för att det finns någon hostmedicin som jag får ta. Det är verkligen otippat många sakers som man inte får använda, förtära eller på något annat sätt få i sig när man ammar. Inte ens vissa halstabletter som Skrutten kommit hem med i veckan har fått intagas.

Innan Apoteksbesöket så ska jag dock slänga ihop lite citronmuffins nu under lillans vilostund, vi väntar nämligen fikabesök i eftermiddag. Ett litet socialt inslag är vansinnigt välkommet.

Citronmuffinsen planeras att bli extra söta, inte just för smakens skull, utan en annan detalj. Får se om jag lyckas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar