fredag 21 februari 2014

Fredagskänsla

Lillfisan här hemma fick rosett i håret och mamman slängde på lite smink i ansiktet. Utan att vi ens har någon direkt plan för dagen.

Utan bars just för att det är fredag. Trots en ganska så vaken natt så gjorde detta att energin faktiskt är på topp just nu.

Alldeles strax så tror jag att min lilla loppa vaknar så då ska jag försöka pilla i oss båda lite lunch. Min aptit har inte riktigt återvänt ännu och lilla loppan tycker att vanlig mat är sådär.

Så hennes meny får bli lite spaghetti med köttfärssås som mixas slät och tillsammans med lite jordgubbs- och bananpuré. Låter helt hiskeligt, men tricket verkar vara att smyga ner de där smakportionerna med lite frukt. Klokt råd av en klok kollega till mig.

Till mig blir det inga mixade saker men inte heller mer spännande än en äggmacka med citronpeppar.

Tur att det blir lyx ikväll med räkor och aioli...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar