tisdag 25 februari 2014

En avblåst förmiddagspromenad

Lillan somnade i vagnen innan jag ens hade fått på mig själv jackan. Kanske inte så konstigt när hon hållit låda här hemma sedan strax efter 06. En viss morgonpigghet verkar ha drabbat den där unga damen den här veckan.

Den unga damens mamma leker med nallarna med ett öga öppet och huvudet fortfarande på kudden så länge som det går.

Med lillan redan somnad i vagnen så begav vi oss iväg för en stund sedan, men jag kunde inte skaka av mig känslan av irritation både över Försäkringskassan som ska strula (nu igen) när jag var sjuk i förra veckan men också över att jag förlagt mina hörlurar och istället fick ta Skruttens.

Skrutten har dock sådana där som har en gummiring runt sig som man liksom klämmer in i örat ( svårt att förklara) och sådana bara glider ur mina öron hela tiden.

Det blir ingen trevlig promenad med irritation i kroppen så jag vände skutan hemåt efter bara en liten tur kring kvarteret och har nu satt mig för att ta tag i telefonköandet.

Om jag sedan hittar de där förbaskade hörlurarna också så är vi på topp igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar