fredag 21 februari 2014

God morgon prinsessan

Här hemma gosas det för fullt med min lilla prinsessa och precis när vi slår på Nyhetsmorgon så hör vi att det kommit en ny prinsessa i det svenska kungahuset.

Prinsessan Madeleine har nedkommit (som de så fint säger) med en liten dotter vid 05-tiden inatt (22-tiden lokal tid).

snabbt så snabbt så landarna jag i känslan av allt det där underbara, nya, vilken upplevelse de har just nu.

Jag hoppar tillbaka i tankarna till de där första skälvande dagarna. På BB. Första dygnet då bebisen bara sover, andra dygnet då bebisen bara äter och så tredje dygnet då det är läkarundersökning, PKU-prov och då mamman gråter "lite".

Nu ska jag försöka skaka upp lite energi och ta med mig min lilla skapelse och äta frukost. Vi brukar göra en gemensam frukostbricka med varsin skål gröt - tänk att få dela en frukostbricka med sin dotter...

...och tänk att jag är hennes mamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar