torsdag 13 februari 2014

Sjukstuga

Den där febern och raspigheten i halsen tilltog under natten och så himla sjuk blev jag.

Skrutten tog lillan under natten så att jag kunde feberyra i lite mer lugn och ro, men sedan han gick till jobbet så har det bara varit att gilla läget.

Det är minsann inte det lättaste att ta hand om en bebis samtidigt som man själv känner att krafterna är lika med noll. Inte minst när man fortfarande bär på bebisens mat och ett försök till välling inte alls faller bebis i smaken.

Tack och lov så har jag nästan alltid någon form av turbovariant på mina sjukdomar. Det vill säga att jag blir superdålig men att det går väldigt fort över.

Lillan och jag somnade ett par timmar tillsammans på soffan under förmiddagen, vilket gjorde att jag kunde stiga upp ur min feberbubbla vid lunchtid och få i mig lite mat. En halv honungsmelon och lite parmaskinka var det som jag lyckades pilla i mig.

Det gav nog lite välbehövlig energi i vart fall för vi har faktiskt precis avslutat vår dagliga promenad och just nu njuter jag av en rykande färsk Damernas värld i solen på altanen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar