fredag 11 oktober 2013

Sovmorgon och kalasdags

Lillan hon tog sovmorgon idag så länge att jag nästan undrade vad som hänt. Hon hade väl mycket att bearbeta i sömnen antog jag och lät henne sova vidare.

Vi har ingen särskild plan för dagen idag, utom för ikväll då vi ska på kalas för loppans lille kusin som fyller ett år idag. Tänk ett år. Och lillan är tre månader på söndag. Räknar man lite baklänges då så kommer man fram till att det nästan på dagen är en graviditetslängd mellan kusinerna.

När lillan sov vidare på sin sovmorgon så premiäranvände jag den nyinköpta babyvakten. Vilken fungerade alldeles utmärkt, den "reagerade" för minsta lilla ljud och jag kunde strosa runt på nedervåningen med lite mer lugn i hjärtat än vanligt.

Det komiska var bara att lillan faktiskt vaktades av två babyvakter. För när babyvakten sattes igång så pep den till när föräldraenheten synkades ihop med babyenheten och detta undrade Strössel var det var för ytterst fientligt ljud. Vilket gjorde att hon inte lämnade lillan för en sekund när jag satte babyenheten hos henne.

Extra säkerhetsvakt kan väl inte vara fel?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar