måndag 21 oktober 2013

Nä hä...


Det blir inte alltid som man tänkt sig... (Absolut inget allvarligt alls nu, så maggropar kan vara lugna)

När lillan sov eftermiddagsvila och Skrutten lagade klart middagen så smet jag iväg till affären (ett litet moment i sig att jag var själv i affären då jag ännu inte kan se mig vara utan lillan, knappt ens för några minuter) och komplementshandlade. Detta då vi gjorde en ytterst tafflig "storhandling" i lördags. 

I affären kommer jag på den ypperliga idén att jag ska (tänker inte använda ordet "unna"...) ta mig en cola ikväll. Den här colan ska också serveras precis som en cola ska - i ett stort glas med mycket is och en skiva citron. 

Efter att lilla loppan hade lagt sig skulle jag (tänker inte använda orden "unna mig att"...) sjunka ner i soffan med den där iskalla colan. 

Verkligheten blev istället att jag efter läggningen av lillan upptäckte att det inte fanns ens en tillstymmelse till is i frysen (alla islådor används just nu till infrysning av mat till lillstrumpan), citronskivan som sparades från kvällens middag just tillägnad denna cola hade "råkat" slinka ner i Skruttens matlåda och colan hade jag glömt att ställa in i kylen. 

Det blev istället en ljummen cola upphälld i ett glas rakt upp och ner. 

Så mitt iskalla-cola-med-citron-precis-som-när-man-är-på-semester-moment uteblev. Om man säger så. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar