torsdag 3 oktober 2013

En kaffe med lillan vid min sida

Här har vi varit vakna, och matat, hela tre gånger under natt och tidig morgon så en stark kopp kaffe är välbehövligt.

Lillan sover sött sedan några timmar tillbaka, hon tar nog igen sig efter den vakna natten tror. Så då passar jag på med den där kaffen.  Den dricks förresten från den vänstra sidan av sängen, detta för att lillan ligger och sover i vår säng men att jag fortfarande inte vågar lämna henne själv allt för långa stunder. Kanske när hon är i spjälsängen, det känns liksom mer tryggt, men nu vill jag ju inte flytta henne när hon sover så gott.

Jag misstänker att hon har någon sådan där utvecklingsfas igen. För denna veckan har hon (återigen) inte varit sig riktigt lik. Hon är gnällig på kvällarna, vill helst av allt bara sova på sin mamma och blir titt som tätt plötsligt ledsen. Det sista precis som om hon blir rädd för något.

Hon är nu 2,5 månader (3 månader den 13 oktober) och det händer saker precis hela tiden, det allra senaste är att hon sover hela nätter och att hon nu kan sikta in sig på föremål och gripa tag i dem.

Förstår ni hur mycket vi studsade här hemma i helgen när hon låg i sitt babygym och tog tag i en av leksakerna? Vi tyckte att vår lilla Böna var världens bäst bebis och antagligen också ett geni.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar