fredag 22 augusti 2014

Vajsing på ögat

Åh jag har lyckats få något i ögat som skaver och skaver och skaver. Jag kände igår att det var något som kändes obekvämt i ena ögat och plockade ut den linsen fastän jag var nere på stan och fick gå halvblind hem.

Men resten av dagen igår tyckte jag att det fortfarande kändes som om något var kvar i ögat. Och fortfarande idag känns det så, fastän att maken hjälpte mig att titta, känna och till slut spola ögat igår. (Det är ju lite svårt att undersöka ögonen själv)

Så nu sitter jag och väntar på att få en spontantid hos optikern så får vi se om det hjälper. Ibland känner jag mig himla trött på linser som kan strula, bli torra eller skava men också glasögonen som är  opraktiska när det regnar, som immar igen på vintern eller som lätt misstas för en leksak av en viss ung madame. Då funderar man faktiskt på en sådan där ögonoperation.

Hur som helt skönt att det är fredag… Tror minsann att jag passar på att inhandla lite ost i delin till fredagsmyset ikväll. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar