fredag 29 augusti 2014

Flow

Flow är ju ett sådant där uttryck som man kan uppfatta som lite halvflummigt kanske, men det är egentligen ett väldigt bra ord, och precis så känns det här hemma idag.

Vi haft en helt vanlig dag med lekpark, lunch på Ritz, en tur genom stadens butiker… men känslan över hela dagen känns bara fantastisk. Kanske är det en fredagskänsla deluxe? Och det är så fint att kunna stanna upp i den känslan och verkligen ta in den.

Nu ska vi slå in två små paket till pappan i familjen. För idag är det faktiskt hans sista arbetsdag på flera månader som han kommer hem efter.

När jag gick på min föräldraledighet (till midsommar 2013 - jisses!) så hade han ordnat så fint här hemma med blommor, middag som låg färdig på grillen och ett iskallt fotbad. Här kan man hitta tillbaka till den dagen. Något som jag uppskattade så himla mycket och då vill jag ju så klart göra något liknande för honom.

Nu kanske han inte riktigt uppskattar ett fotbad fyllt med vatten och is på samma sätt som jag gjorde när jag var höggravid och ständigt tokvarmt, minns att jag tyckte att det var det finaste någon någonsin gjort  för mig (då är man varm och svullen om fötterna minsann), men god mat och present ska det i alla fall bli.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar