söndag 31 augusti 2014

Pysselsöndag

Vi fortsätter i lillans rum idag och färdigställer en liten byggnation vi gjorde igår.

Vi kunde inte riktigt hålla oss ifrån att bygga ihop detta till henne på hennes rum och satte igång på en gång igår när hon vilade.

För några minuter sedan slogs jag och maken om vem som skulle få måla och efter att han gett 101 instruktioner om hur jag skulle göra, börja med pensel där, var noggrann i hörnen och sedan tar du..., så frågade jag "vill du egentligen helst måla själv?".

Med ett ja som svar på den frågan hamnade jag istället i soffan med mitt eget pyssel. Så tjuvöppnade jag chipspåsen, som är ämnad för ikväll, och hällde upp en liten skål som det mumsas på samtidigt som jag gör pappersrosetter.

Regnet smattrar på rutan och jag har min älskade dotter bredvid mig som då och då rycker till lite av en dröm. Det här med höst är minsann bra härligt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar