torsdag 28 augusti 2014

Snart fikagäster

Idag har vi kört vår vanliga runda med morgonpromenad, en sväng till affären och sedan lekparken. Det känns ärligen som om man är i affären var och varannan dag - det blir så enkelt när man ändå är på språng med vagnen och liksom poppa in och köpa det där mjölkpaketet. Eller vad det nu kan vara.

I vanliga fall (och med "vanliga fall" menar jag när man är åter i kontorskostymen) så är affären mer ett nödvändigt ont och då struntar jag nog i den där mjölken ända in i det sista.

Men påväg till lekparken gjorde jag en avkrok och tog med lillan till leksaksaffären. Finns det något härligare?

Ja, alltså nu kanske jag tycker det, hon är ju liksom för liten för att förstå att man kan skrika, bråka eller vad det nu kan vara för att få något särskilt. Hon blir ju nöjd bara hon får en flaska med såpbubblor i handen ungefär.

Idag fick hon en leksak med bondgårdsdjur som spelar, piper, blinkar och allt det där som hon älskar. Den släppte hon dock inte i första taget, vågade inte ens ta den när vi skulle betala utan bad killen i kassan slå i priset bara.

Och nu ska vi alldeles strax sätta på en kanna kaffe för vi får fikagäster. Makens kollegor har ett bygge på gatan och då kunde jag ju inte missa att bjuda in dem på eftermiddagsfika.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar