onsdag 27 augusti 2014

Lunchkoma

Jag vet inte om det är all sol och frisk luft efter att ha varit utomhus sedan tidig morgon eller chevrésalladen som ligger i magen som gör ögonlocken väldigt tunga. De faller tyngre och tyngre i takt med lillans lugna, sovande, andetag. Jag sneglar på soffkuddarna då och då men ska nog försöka hålla mig ifrån dem trots allt.

Igår hade jag några timmar helt på egen hand i grannstaden, skulle till nagelsalongen och fixa tassarna och passade då på att åka in lite extra tidigt. Efter ett stim utan dess like gällande både en nervös mamma, ett batteri på telefonen som tog slut och diverse andra konstiga saker som hände så landade jag på ett kafé och beställde en latte. Bara till mig själv.

Ingen bulle som skulle delas i små barnvänliga bitar, saker som slängs på golvet och ska plockas upp (etthundrasjuttiofem gånger på rad ungefär…), smoothies på tryckpåse, vattenflaskor, våtservetter eller något annat som uppmärksamheten skulle läggas på.

Vad gör man (läs: jag) då? Jo… Tar upp mobiltelefonen och tittar på bilder och videoklipp på lillan under precis hela fikastunden och sedan gås det in på HM och shoppas till lillan. Inte ens en blick på något till sig själv. Min lilla nyponros har minsann mina tankar för alltid tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar