lördag 23 augusti 2014

Loppis!

Åh denna lördag fick jag med mig maken en stund på loppis. Jag nämnde lite mitt i en mening, eller liksom i en planering för dagen, där det också fanns med att kolla på sten och grus (till trädgården…) och handla färg och beställa tapeter i färghandeln. Och det gick vägen!

För 80 kronor fick vi med oss två barnböcker till lillan, en lampskärm och en kulramsleksak till lillan. Som hittat. De senare två ska bli två DIY-projekt.

Lampskärmen ska bara skalas av från sitt tyg, för under döljer sig en fantastisk form på själva ståldelen och antingen så ska den piffas till med något eller så är den fin bara som den är.

Kulramen är just nu i färgglada färger i rött, blått, grönt och gult, och jag tänker mig lite mer en pastellskala vad gäller färgerna. Ja men så härligt det är att få pyssla. Och ännu härligare blir det om lillan blir förälskad i resultatet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar