söndag 17 augusti 2014

Så... Hur gick det nu då?

Igår gick Nattpuls av stapeln och vilket bra ordnat lopp det var! Förvisso mitt allra första lopp så jag har inte så mycket att jämföra med, men min känsla var i alla fall på topp.

Vid 22.00 gick startskottet och sedan sprang vi längs loppets bana som var utmärkt med marschaller och det var en härlig känsla att springa där tillsammans, i mörkret, med de cirkus 300 andra löparna. Speciellt längs vår fina gångbro här i staden.

Jag lovar att jag önskade många gånger under loppet att jag inte tagit riktigt lika mycket semester från löpningen som jag gjort under sommaren för jag tyckte faktiskt att det var riktigt tufft. Och i ärlighetens namn mådde jag allt annat än prima när jag kom över mållinjen. Nu berodde detta förvisso på lite andra orsaker också, men ändå.

35,22 minuter landade i vart fall min måltid på (loppet var 6,5 km) det är faktiskt riktigt riktigt ball att tänka på när man tänker tillbaka på vart kroppen var någonstans för ett år sedan. Då hade jag en månads gammal bebis hemma. Och under graviditetens 41 veckor så hade jag haft foglossning och en väldigt ond rygg i 31 av dessa. Tänk att jag inte ens kunde från sovrummet utan att stödja mig mot väggen.

Det var då det. Igår sprang jag 6,5 km på 35,22 minuter. Det minsann.

1 kommentar: