torsdag 5 juni 2014

Tillbaka

Idag när jag vaknade kände jag att energin är på väg tillbaka, detta tackar vi mycket för. Eller ok det kanske kändes strax efter att jag vaknade, att småbebisar är så pigga på morgonen är knappt klokt, ungefär i takt med att första koppen kaffe intogs kanske då.

Och vilken känsla det är när man är "back on track"!

För så här är det. Saker händer ju hela tiden, vissa större och vissa mindre, och jag tror mycket på att man får ta sig en liten stund att sura/vara arg/vara ledsen men sedan måste man gå vidare. Bli konstruktiv istället. Och framför allt - hitta tillbaka. 

Idag är det studentexamen här i stan och sneglar jag över till grannarna så ser jag hur deras dotter har samlat sina klasskompisar för champagnefrukost. Vi pratade om just den här dagen när jag var över där sist och då kändes det som om jag själv precis hade stått på den där utsparkstrappan, men när frågan kom så fick (lite förvånat själv) säga att det var 11 år sedan. Både henne och en till student ska vi i vart fall gratulera med blommor kring halsen idag. 

Så det ska faktiskt bli lite häftigt att återvända till gamla gymnasieskolan. Jag är förberedd på lite nostalgichock. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar