onsdag 4 juni 2014

Segstartad

Vi har startat dagen precis som vi brukar med frukostbricka (min egen del av frukosten blev dock något torftig då kylskåpet ekar tomt) och sedan lek och bus innan det var dags för lillan att vila. En av favoritlekarna just nu är att packa upp saker ur en låda, väska eller Brio-vagnen. På Ikea köpte jag en lite större låda i papp som vi idag plockade upp saker ur.

När hon plockar upp trumman så sjunger vi trumsången, hårborsten så borstar vi håret, den hemgjorda maracasen så sjunger vi Lira i ett babyband. Både hon och jag börjar alltså dagen med stora leenden.

När hon sedan sover sin förmiddagsvila så passar jag på att beta av lite e-post, fixar lite inför bröllopet och fyller på kaffekoppen.

Men jag måste erkänna att denna vecka har varit lite segstartad. Energin har inte återvänt riktigt och jag ser fram emot när den gör det. Den där energin brukar ju dock inte återvända alldeles av sig själv utan det får man hjälpa till med. Så det får det bli fokus på helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar