tisdag 3 juni 2014

En regnig tisdag

Vi gömmer oss undan regnet här hemma och har inte ens varit ute på någon promenad ännu. Vädret brukar sällan stoppa oss men idag känner jag fortfarande för att bara mysa runt här hemma. Promenadrundan får bli till eftermiddagen istället.

Vi har tänt lite ljus som doftar av syrén och lillan sitter och kramar sina gosedjur. Vilken syn det är att se henne plocka ut den ena nallen efter den andra och krama dem. Då och då sträcker jag mig ner och ber att få en kram jag också.

För att fortsätta på denna stanna-inomhus-känsla (var på vippen att skriva höstruskkänsla för tittar man på termometern så visar den faktiskt bara 12,3 grader utomhus) så tänkte jag att vi skulle få ihop något bak här hemma idag. Hade vi fått ihop det utan att behöva gå till affären så hade jag hoppat lite extraskutt.

Så håller vi tummarna idag för att vår tränare ikväll inte ens tänker tanken på att vi ska vara utomhus...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar