måndag 9 juni 2014

Möhippan


Återigen - vilken underbar dag det var…

Vid bortrövandet så fick jag byta om till en väldigt rosa outfit och alla tjejerna som var samlade denna dag använde samma temafärg. Rosa, om detta undgått någon, är ju min absoluta favoritfärg. 

En väska fick jag också packa med mig och sedan begav vi oss till en brunch på Vassabacken i Hällevik där min kära mamma också väntade. Efter god mat i magen, lite lekar och en "kändis" som kom på besök så begav vi oss vidare. 

Vi åkte då en bit in i Blekinge för att rida islandshäst. Och vilken upplevelse det blev. En hel del tjejer var ganska så skraja när vi stod uppradade bland hästarna inför att sitta upp och den vändningen som skedde är helt otrolig. För vissa gick det ifrån att knappt våga klappa hästen till att efter ridturen vilja köpa en egen. 

Vi som var något mer vana på hästryggen fick också tillfälle till en ordentlig galopp. Och utan att överdriva så var detta en av de största upplevelserna under dagen. För så himla fort det gick. Det var nog den största adrenalinkick jag varit med om. Jag hade önskat mig något äventyrligt på möhippan och fick detta uppfyllt mer än jag någonsin kunnat ana. 

Efter ridturen så åkte vi bada vedeldad tunna, leka lite fler lekar, äta middag där dukningen gick helt i rosa (till och med marängen till pavlovan var rosa faktiskt), jag fick dela med mig av lite pinsamheter och sedan dans till sena nattetimman. Inte förrän klockan slagit 03.30 så önskade jag mig att skjutsen skulle komma. 

Jag själv tog nog inte en enda bild under möhippedagen och får därför snällt invänta Rebeccas bilder, men självklart fyllde vi Instagram under dagen och här kommer ett axplock av de bilder som samlades under #susanneochandreas och #hipphippsuss. 

Det känns som om jag inte riktigt har tillräckliga ord för att förklara hur glad, rörd, överraskad eller hur mycket kärlek jag känner till alla dessa tjejer som samlades. 

Jag hade skojat till det och också önskat "att träffa en kändis" inför möhippan. Döm då om min förvåning när stranden, där vi åt brunch, helt plötsligt besöktes av först tre "livvakter" och sedan en fotbollsspelare med landslagsoutfit. Jag råkar nämligen vara vän sedan barndomen med Christian som även om han "bara" är en vän till mig faktiskt också kan betraktas som kändis. Jag skrattade så tårarna sprutade åt deras upptåg. Här syns också min helt underbara rosa outfit.

Ett långt tåg av rosaklädda finfina damer till hästrygg.

Den där rosa tylldrömmen som hängt i garderoben och väntat på rätt tillfälle fick sitt alldeles perfekta tillfälle att användas. 

Det var som att få vara en rosa prinsessa en hel dag. Alldeles alldeles underbart. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar