måndag 16 juni 2014

Ny vecka, nya möjligheter

välkomnar vi ännu en måndag. Solen skiner ute och fåglarna kvittrar, det är lite lugnare i grannskapet då förskolebarnen verkar vara fler och fler som går på sommarlov. Vi har ju förskola både som granne mitt över och till vänster om oss, vilket bara är härligt, men som ibland kan störa lillan lite i hennes vila då hon gärna vilar utomhus i vagnen. Med barn som stojar och leker så kan den där vilan ibland bli lite kortare än hon egentligen behöver.

Då den där lilla damen har blivit morgonpiggheten själv så vilar hon redan och jag dricker morgonkaffet i lugn och ro och planerar veckan som kommer.

Ungefär så här ser det ut än så länge…

Måndag

  • Lämna in ringarna för gravering och upputsning
  • Hämta en till slips till Skruttens bestdudes (hittade två i helgen och har en tredje undanlagd här i stan)
  • Lämna in vår matbeställning för tjejerna årliga middag under Killebomfestivalen i sommar (vi äter traditionsenligt middag tillsammans på torsdagen under vad som brukar vara sista arbetsveckan innan semestern)
  • Lämna tillbaka klänningar som beställdes inför Ea och Rebeccas bröllop men som inte blev riktigt bra någon av dem
  • Hälsa på min kusin som fått en liten son för bara några veckor sedan

Tisdag
  • Tandläkartid för mig (samma morgon som Ea och Rebeccas bröllop råkade jag ju tappa en lagning bak en framtand som nu ska fixas till)
  • Klippning för både mig och Skrutten hos Malin
Och fortsättning följer vad gäller resten av veckan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar