lördag 14 juni 2014

Ännu mer utflykter

Igår gick precis hela dagen till utflykter. Först tog jag med mig lillan och åkte till jobbet för att fredagsfika med kollegorna och särskilt fira en av dem som fyllt år förra helgen. Och det var så trevligt att se alla även om vår skara minskas och minskas på grund av små växande magar. Det blev nog allt visst lite dominoeffekt av det där på avdelningen.

Och på tal om domino så sitter jag just nu och hör hur min lilla tjej fullkomligt skriker av skratt när hon leker med sin mormor. Mormorn bygger upp en lång rad och bebis får dem att ramla. Och när hela raden ramlar ihop så kommer det där magkrampade hjärliga skrattet.

Efter jobbesöket igår så hämtade jag upp Rebecca och åkte och spanade in fotoplatsen till vårt bröllop (kan ni förstå att det idag är två veckor kvar bara..?) och även kyrkan för att visa hur och var vi kommer gå in. Innan allt spanande så tog vi oss en lunch på hamnkrogen i Hällevik.

När jag och min lilla tjej kom hem på eftermiddagen så räknade jag att jag nog släpat in och ut vagnen (och henne) runt en åtta gånger under dagen. Och min lilla dam var så tålig och glad hela dagen. Just nu är det viktigt att hon får utrymme att krypa loss lite då och då. Så både på jobbet och i kyrkan fick hon röja loss.

På kvällen körde jag någon form av gäspmaraton som lätt kan inträffa när det varit en fartfylld dag. Så jag kanske inte var det roligaste sällskapet när Skrutten hade lite vänner över för att se fotbollsvm. Samtidigt så hade jag en liten nervositetsfjäril i magen för jag visste ju att min kära Skrutten skulle bli bortrövad på sin svensexa idag.

Och det är precis vad han pysslar med idag. Jag följer dem lite smått på Instagram och ser att de har gjort alltifrån mångkamp till att åka ribbåt. Alltså jag är så himla spänd på att höra allt imorgon för jag vet ju hur bubblandes lycklig jag var för en vecka sedan. Trött men bubblandes bubblandes lycklig. Tänk att vi har sådana här vänner runt om oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar