onsdag 20 november 2013

Vi ser det regnar, vi ser det regnar

Snart är det kanske den där vita snön som kommer ner ifrån himlen istället för idag var det minsann riktigt ruggigt ute. Såg att termometern bara visade 3,8 plusgrader när vi skulle ut på vår förmiddagspromenad så jag bäddade ner lillan i hennes gosiga overall från 7 A.M.

Efter förmiddagens promenad väntade tjejerna för en lunch. Och det var ordentligt gott med en god kycklingsallad efterföljt av en varm kopp kaffe efter den där kyliga promenaden. Och godast var så klart att få umgås med tjejerna och skratta åt alltifrån mina renoveringsplaner (som aldrig verkar ta slut) till tokiga upptåg.

Efter lunchen så sneglade jag ner i vagnen samtidigt som jag kikade på klockan och såg att det snart skulle vara slut på lillans tålamod. Så därefter blev det en liten rusch med de där att-göra-sakerna och det bockades av både beställning av nya glasögon och att hämta ut paket.

På tal om att hämta ut paket så har jag nog aldrig hämtat ut så många paket någonsin som efter att lillan kommit. Dels så shoppar vi själva allt mer på nätet och sedan så dyker det lite titt som tätt upp små fina hälsningar postledes.

Snart kommer nog Skrutten innanför dörren och med sig har han den sista punkten på att-göra, som fick delegeras på grund av tilltagande regnrusk, som är några hjul som ska monteras på en låda som vi har fyndat fram här ur gömmorna. Lådan kommer bli en finfin förvaringslåda för lillstrumpans gosedjur och små leksaker som mer och mer fyller upp här hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar