lördag 23 november 2013

Snart tänder vi ljusen och om igår

Igår var... ja... Igår var mamman i huset ute på galej. Nära och kära vet att att lämna min lilla böna är inte något som jag gör särskilt lätt. Jag räknade över det lite snabbt igår och jag tror att jag varit ifrån henne i ungefär någonstans kring tre timmar totalt sedan hon föddes.

Och nu skulle jag vara ifrån henne en hel kväll. 

Detta tillsammans med att hon fortfarande inte tar flaskan ordentligt gjorde att jag faktiskt var lite nervös.

Men så bra det gick. Hon och hennes pappa hade en alldeles förträfflig kväll hemma och när jag fick en sms-rapport att allt gått bra, att hon druckit ur flaskan (som om hon aldrig gjort något annat) och att hon hade somnat för natten så kunde även jag slappna av.

Slappnade av gjorde jag på julgala och det var väldigt väldigt härligt att få äta julbord med fina människor och sedan röja loss till Agnes, Darin, Timbuktu... Ja listan på artister kan göras lång.

Men absolut så har det nog aldrig känts så härligt att få vända med bilen hemåt och mötas av Skrutten här hemma som stolt berättade hur allting hade gått. Och just det där att allt gått så bra (och att mamman också klarade "uppgiften" att vara iväg) betyder så mycket mer än jag kan beskriva på många olika sätt.

Idag är det dock jag och bebis som har hemmakväll medan Skrutten är ute på restaurang. Lillstrumpan och jag hade en lång mysstund innan hon somnade och nu ska jag tända lite ljus här hemma.

Klockan 20.00 visas Sex and the city-filmen och till denna ska jag äta kvällens middag - chips. Och så tänker jag inte ens skämmas när jag erkänner att jag äter chips till middag när ingen ser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar