måndag 18 november 2013

Att jag aldrig lyssnar på hans instruktioner

Dagen har bestått av föräldragrupp och långpromenad. Båda till lika delar mycket trevligt.

Kan dock inte riktigt förstå att det är sista föräldragruppsträffen nästa gång vi ses. Började vi inte nyss?

I slutet av träffen så frågade vår BVC-sköterska "och vad ska alla hitta på idag då?".

Mitt svar blev "ta igen oss". Lillan ville nämligen av någon ytterst märklig anledning vara vaken från klockan 01 till klockan 03 inatt.

Känns som att det är med att sova hela nätter blev lite uttjatat för vår lilla böna...

Annars så ska jag försöka vara husmoderlig och laga mat till Skrutten kommer hem från jobbet. Någon form av Thai med ris till.

Så var det det där med riskokaren. Skrutten har förklarat tusen gånger hur man gör och jag har lika många gånger glömt att lyssna.

Säkerligen på grund av att jag inte är stormförtjust i ris så har jag liksom låtit det där flyta ut ur minnet och Skrutten har liksom fått lov att rå om det där själv.

Men nu när jag väl vill göra ris så är det ju olämpligt att inte lyssna.

Äsch, vad ska man egentligen med en riskokare till? Vi kör på vanlig kastrull istället. Blir säkert minst lika bra.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar