fredag 15 november 2013

Trevlig fredag

Lite längre bort i rummet hör jag ljudet från Babblarnas Stompalångsång vilket avslöjar att Skrutten just nu har någon minuts musikvideovisning för lillan.

Hennes ögon blir stora som tefat och hon tycker minst sagt att det är spännande. Fyra månader och redan beroende av de där Babblarna. Och tänk egentligen att hon nu har blivit så stor att hon kan finna detta intressant.

Ja... Snart står hon väl där med flyttkartongerna i hallen och ska bege sig ut på egna äventyr. 

Och där hör jag lite klassisk musik av Mozart. Härligt att Skrutten blandar mellan genrer.

Nu är det dags för mig att hjälpa till bland köksgrytorna. Det blir tacos, smågodis och Idol här hemma ikväll. Svensk fredag någon?

Men där innan så ska vi göra något stort - vi ska bjuda lillan på hennes allra första majspuré. Det är så spännande att jag nästan inte ens vet vart jag ska ta vägen.

Trevlig fredag på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar