onsdag 13 november 2013

Full fräs

Rubriken låter nästan som något ur en Stefan och Krister fars men den beskriver ändå dagen bra.

Jag har haft frukostmackan i ena handen samtidigt som jag plockat in tvätt med den andra. Ungefär på den nivån.

Men så har vi också hunnit med mycket. Allt ifrån "fixarsamtal" till Telenor (vi har inte den bästa av relationer sedan en tid tillbaka) till den där tvättstugan. Men framför allt har vi haft en lång mysig eftermiddag med syster och Bönans kusin.

Detta kommer sig för att den där lilla Bönan sov hela natten (vilket vi kallar det när det är tills klockan 05) och så vi slog till och med till på en sovmorgon därefter. Energin fullkomligt sprutade här hemma.

Efter den där sovmorgonen väckte jag lillskruttan med tusen pussar på varje millimeter av hennes perfekta ansikte som ett grattis på fyramånadersdagen.

Vår stora lilla tjej. Aldrig någonsin har jag varit med om så mycket på fyra månader. Jag berättade för Skrutten idag att jag tänker pussa på vår lilla tjej så mycket att hon till slut tröttnar på mig. Varje dag ska hon få veta hur mycket vi älskar henne och jag ska göra det allra mesta jag kan för att göra henne till världens lyckligaste tjej.

Lillan fick ett litet paket från mormor som innehöll både klänning och en liten skallra som snabbt blev en favorit. Hjärtat smälte när jag såg hur hon intresserad fokuserade på skallrans färger och ljud.

Ja... Vilken dag vi har haft. Och dagen avslutades faktiskt med bröllopstankar. Tankarna börjar ta form så smått...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar