torsdag 1 november 2012

Slut i rutan

Vart har man egentligen fått det där uttrycket ifrån? Hur som så är det nästan så jag känner mig efter denna veckan, som har tacklat mig från alla håll och kanter, även om jag inte vet vart uttrycket kommer ifrån.

Skrutten meddelade att han var hos Adis och kollade fotbollen (MAIF - Elfsborg) strax innan jag begav mig hemåt. Tråk var min första tanke (är smärre tråkigare att laga mat bara till sig själv bland annat) men den andra tanken var att man då faktiskt kan passa på att åka till Ica och plocka ner precis vad man själv önskar och vill i kundvagnen.

Så middagen som förtärdes blev en liten olivparad (oliver i olika former) och grillad kyckling ackompanjerat av två skvallertidningar och en cola light. Smakfest! Fotbollsmatchen mellan vårt hemmalag och Elfsborg var kanske inte samma fest dock.

Just nu avnjuter vi de sista minuterna av Hela Sverige Bakar, som sig bör en torsdag, och dricker örtte. Det där med örtte är något nytt i vårt hem, och jag var kanske något skeptisk innan, men måste säga att det verkligen var gott.

Imorgon är det dags för helg, kortdag är det i och med att det är dag före röd dag, och dags för eftermiddagsdejt med min kära mor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar