fredag 23 november 2012

Övertrött?

Var inte hemma förrän för bara en liten stund sedan. Slut som jag var så ursäktade jag mig från Skrutten, TV-soffan och sporten och gick istället upp för att göra mig i ordning för natten.

Ungefär 1354 gäspningar kom samtidigt som jag försökte borsta tänderna och tvätta bort sminket, med ett försök att inte få en kallsup. Inte lätt att skölja ansiktet samtidigt som du gäspar.

Sedan bums i säng.

Och vad händer?

Så klart går det helt plötsligt inte att sova. Hittills har jag irriterat mig på snarkningar från sambon, hund och katt som ska ligga så nära att de nästan tränger ut en från sängen, kuddar som glider ner mellan sängen och väggen (måste ordna med sänggavel snart), den här dumma förkylningen som inte ger med sig och att det är för kallt (trots duntäcke och två filtar).

Tror att den där sömnen egentligen är väldigt välbehövlig, ovan beskrivna är nog det starkaste tecknet på detta. Är bara att fortsätta försöka...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar