torsdag 8 november 2012

Intensiva onsdagar

Onsdagar har en tendens att bli ytterst intensiva. Dels brukar det, av någon anledning, bli sen hemkomst och därefter ska både ett gympass och ett danspass hinnas med.

Just idag fick jag även extrauppdrag i form av att köpa en router på Kjell & Company. Uppdrag som Skrutten snällt gav mig så där några minuter innan parkeringstiden på bilen gick ut. Detta resulterade i att jag fullkomligt sprang till butiken, inte löpturen så upptäckte jag att plusgrader, en Boomerang-jacka (dun) och löptur inte är någon bra kombination. Svett på överläppen och en smått stirrig uppsyn var det när jag stegade in i butiken på jakt efter den där routern.

Väl hemma var det ett snabbt mellanmål, kesella och keso, och sedan iväg till gymmet. Dock blev det inte samma goda tidsmarginal som i vanliga fall så istället för att träna i lagom takt, ta paus mellan övningarna, så liknade mitt gympass idag snarare ett Crossfitpass. Om jag hade blivit svettig innan mitt under routerjakten så var det inget mot vad jag blev nu.

På darriga ben stack jag sedan nosen in i danslokalen ungefär en minut innan vi skulle börja. Men i och med att vi nästan alltid börjat lite efter utsatt tid så gjorde detta inte så mycket.

Ännu mer darriga ben var det som stapplade in innanför dörrarna efter dansen. När Skrutten sedan hade varit i affären och handlat en sallad (från en sådan där salladsbar som man plockar ihop själv ifrån) som stod och väntade på mig på matbordet var nästan som att uppleva ett Halleluja-moment. En Icasallad har nog aldrig varit godare tror jag inte. Inte ens det faktum att det var bulgur i den (som jag inte äter) kunde hindra euforin över denna måltid.

Om jag då tyckte att jakten efter routern var jobbig så var detta inte att jämföra med hur det var att installera den. Det gick bara inte. Jag har spenderat hela kvällen med att försöka få detta, men det går bara inte. Det har inte spelat någon roll hur många gånger jag gjort precis som det står i instruktionen, hur många gånger jag googlat på installationsproblem eller hur många tutorials som jag sett på Youtube.

Routern är fortfarande inte igång, trots flera timmars arbete, så det får nog bli till att ta nya friska tag imorgon alternativt ringa någon form av support.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar