tisdag 25 mars 2014

Tittar på TV tyst

Har precis avslutat en stort röj med tvätten här hemma.

Vi har så otroligt mycket kläder här hemma så att det knappt är klokt. Och de där kläderna har ju en förmåga att förvandlas in till smutstvätt som ska tvättas, torkas och strykas och sen in i garderoberna igen.

Ack ve detta ständiga projekt...

Och den senaste tiden (egentligen nästan sedan lillan kom) så har vi ett utrensningsprojekt här hemma. Alltså man samlar ju på sig så mycket saker (och i mitt fall mycket kläder) och det är helt omöjligt att använda allt.

I mitt fall hänger många av kläderna kvar exempelvis för gamla minnens skull. Jo men jag hade ju den där klänningen då...

Så kan man inte ha det. Så här hemma rensas det och kvar ska bara finnas saker som vi faktiskt använder (är visionen).

Alldeles precis nu slurpar jag lite kaffe tillsammans med en repris av Bachelor som spelas upp utan ljud så att inte lillan vaknar.

Den där lillan som jag nu måste väcka tyvärr för vi ska iväg och sätta på sommarsulorna på bilen.

Vilket vårtecken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar