torsdag 13 mars 2014

Ingen träning, åtta månader och spännande projekt

Nej, idag blev det ingen träning för mig men denna gång var det inte för att någon av oss var sjuka inte. Nej, utan för att jag och bebis istället hade dejt med föräldragruppen.

Det är vansinnigt häftigt att se hur våra små småttingar har utvecklats. Alldeles nyss träffades vi ju med våra små gryn, några av oss hade redan setts med magarna, och ganska så osäkra på den nya tillvaron vi befann oss i. Nu sitter vi där och beundrar varandras ungar, pratar mat och krypning och varvar matskedar i de små munnarna med blöjbyten och leka med leksaker som om vi aldrig gjort något annat. Och min lilla tjej, som i början grät så fort hon fick syn på en annan bebis, leker begeistrat med alla de andra så att det verkligen lyser i hennes ögon.

Och de här tjejerna ligger mig väldigt varmt om hjärtat.

Även om det blev mer kladdkaka och mindre träning idag så blev det istället så att jag valde att promenera till och från dejten. Över vår fins bro idag igen och njutandes av solens strålar. Inte ens jackan behövdes efter en stund.

Det känns liksom som om det spritter i kroppen med den här vårsolen.

Och innan hemgång så strosade jag lite i stadens butiker och lite nytt fick följa med både till hemmet och till lillan. Hon blev ju trots allt åtta månader idag.

Presenten till hemmet kan kanske vara som en present till mig som födde henne för åtta månader sedan?

Vid det där strosandet så råkade jag springa på en person och vi råkade börja prata om en sak som kan bli väldigt rolig. Ibland blir det riktigt bra av att strosa.

Spännande tider är det minst sagt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar