onsdag 5 mars 2014

Rundan avklarad

Det är fortfarande ganska så grått ute, till skillnad mot igår i och för sig, och nu längtar man allt efter att de där soliga dagarna håller i sig.

Idag på vår runda så lyssnade jag på Martina Haags vinterprat i P1 och blev väldigt sugen på att ta tag i löpningen snart igen.

Vågar man? Nu har det ju trots allt gått snart åtta månader sedan lillan tittade ut och kroppen har sakta men säkert byggts upp av torsdagsträning hos ON Training och hemmaträning med hjälp av Olga Rönnbergs bok. Men är det något som jag har respekt för efter graviditet och förlossning så är det att utsätta kroppen för löpning och hopp.

Det senare kommer jag vänta med ett bra tag tror jag dock.

Lite vårsol, löpardojjorna på och musik i öronen. Jo visst längtar man. Även om jag är fullständigt medveten om hur tungt det kommer vara i början.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar