lördag 8 mars 2014

Lördag och internationella kvinnodagen

Idag vaknade jag upp, efter en sovmorgon skall tilläggas, och fann dotter och sambo i köket mitt i pannkaksstekningen (dessa helgmorgonar med pannkakor…) och precis när jag tjuvat mig en bit pannkaka i förskott fick jag ett litet tal tillägnat mig som kvinna av min kära sambo. Fin start på en lördag och en utomordentlig start på Internationella kvinnodagen.

Sedan har vi strosat på stan, tagit en kaffe ihop och inhandlat inte en utan två gröna mössor (förklaring kommer imorgon) och nu ska jag sminka till lite rosiga kinder för idag vankas det S.H.D-dag.

En dag med ett tjejgäng och fylld av massor av roliga aktiviteter.

Men så är det ju så ska jag slita mig ifrån min lillskrutta en hel dag men mitt hjärta och hennes pappa kommer ha en underbar dag tillsammans på tu man hand, de unnar jag dem av allra högsta grad...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar