torsdag 6 mars 2014

Lunchomelett


Det var lite av en kaosmorgon idag, men till slut lyckades jag och bebis få ihop det och ta oss upp till träningen.

Lillan sov sött i vagnen och jag körde slut på axlarna under passet. Varför inte öka från 12kilos kettlebelt (stavning?) till 16kilos när det var axelövningar. Men alltså… Det gick fint och kändes bra även om det blev 12kilos sedan mot slutet när det var dags för utmaningar.

Men när tränaren sedan vill att vi ska avsluta passet med att gå skottkärra två och två (en håller benen den andra går, ja ni förstår…) då kroknade jag totalt. Axlarna var slut. Pinsamt, men sant. Så ett väl utfört pass men kass avslutning kanske man får kalla min insats idag?

Väl hemma igen så slängde jag ihop en snabb omelett till mig och värmde en portion gröt till lillunch (efter vägran av spaghetti och köttfärssås för den lilla damen).

Resten av dagen blir fylld av en långpromenad (mitt beroende bara växer) och sedan att försöka få ordning på huset för den där kaosmorgonen gjorde att det blev uppställt lite överallt.

En mycket god och snabb omelett får man om man slänger i några champinjoner i en stekpanna (strunt i att hacka bara bryts loss bitar) och steker dem tillsammans med lite smör, gaffelvispar ihop två ägg med en skvätt grädde, en skvätt citronsaft och salt och peppar, häll äggblandningen över champinjonerna och riv över lite parmesan - slurp!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar