måndag 26 augusti 2013

New in

Under vår lilla shoppingutflykt i lördags fick vi med oss lite uppdateringar till allas våra höstgarderober här hemma. Dock glömde vi bort att springa inom KappAhl för att kika efter några Newbie-nyheter vilket vi så klart blev lite irriterade över, men men det får bli nästa gång. Och så var det ju den där vinteroverallen på HM som jag stod och fingrade på också... 

En vit alldeles underbar sak med fluffigt dun (tror jag det var) och formad som en åkpåse nästan men där nederdelen kunder göras om till två ben. Tror att vi tänkte att det kunde få avvakta lite, men sedan kan det ju istället bli så att den tar slut. 

Tjocka tröjor till Skrutten på Carlings.
Och så fyndades det tre mössor (3 st för 89 kr) och just denna sorts sotarmössa brukar jag sno av Skrutten så tänkte att det var lika bra att köpa hem ett gäng så slipper vi slåss om mössorna här hemma.
Skrutten hittade nya pyjamasar till lilla loppan (hon har nu vuxit ur de som hon haft sedan starten) och så hittade jag två par strumpbyxor som dock visade sig vara alldeles för stora fortfarande. Får se hur de är efter en tvätt, annars blir det att införskaffa dem i en mindre storlek också eller bara vänta till hon växer i dem. 

Tights till mamman i familjen. Vänster från HM och höger från Indiska. 

Svart klänning i mjukt tyg från Indiska med två fickor. Det är inte det lättaste att hitta kläder som fungerar just nu och som liksom ska passa för det mesta. Och inte vill jag gå runt i mjukiskläder precis varje dag heller kanske. 


Ny tee från HM. Skrutten skrattade gått åt mitt försök att inhandla lite "coola" kläder. Extra mycket skratt fick jag sedan när jag inte visste vad YOLO stod för. YOLO visade sig betyda You Only Live Once på coola-kidsen-språket. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar