torsdag 22 augusti 2013

En bra start på dagen



Havregrynsgröt med hemgjord sylt på hallon och röda vinbär (med tack till min kära mor, det är nog tredje burken vi slukar här hemma nu), två finncrisps med kantarellost och till detta en kopp kaffe.

Jag har nästan alltid varit ganska så dålig på det där med att äta frukost och även om jag verkligen gjorde ett försök när jag var gravid så blev det även då kanske på sin höjd ett glas fil. Skrutten gjorde dock en väldigt bra insats när det gällde rutiner och därmed fasta matrutiner (som jag skrivit om innan) med start på BB. Detta har faktiskt gjort att jag vaknar vrålhungrig och kan nu inte tänka mig att börja dagen utan en rejäl frukost. 

Rutiner tillsammans med hur hungrig man faktiskt blir av att själv producera mat till en bebis (man häpnar hur mycket man faktiskt kan äta, om man tror att gravidcravings eller ökad hunger när man är gravid är något så ska man bara vänta tills amningstider...) så är frukost en ytterst bra start på dagen. Nu är det bara att ge det lite mer tid så att jag faktiskt får i mig den där frukosten i rimlig frukosttid också.

Riktigt varm i kläderna med att vara ensam här hemma är jag nog inte riktigt ännu. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar