torsdag 22 augusti 2013

Det började värka i shoppingnerven



Vid frukoststunden idag bläddrade jag samtidigt igenom dagstidningen och såg en annons med  Tomas Sabos fina ringar (lugn Skrutten, dessa är inte förlovningsringar så det är ingen pik...) och blev genast väldigt shoppingsugen. Är det inte på sin plats att ge sig själv en liten present? Kanske för den senaste tidens bravader?

I så fall ligger den översta eller nästöversta väldigt bra till. Den nästnedersta är jag faktiskt redan stolt ägare till...

På tal om den där nästnedersta ringen... Den är helt underbart fin och jag fick den av Skrutten i present för några år sedan. Problemet är bara... Jo det är så att... Alltså... Jo, jag kan faktiskt inte hitta den.

Jag har under lång tid, och helt i smyg för Skrutten (är medveten om att jag avslöjar det hela lite nu...), med svetten lackandes i pannan letat i varendra skrymsle i detta huset. Titt som tätt när Skrutten inte har varit hemma har jag alltså gått igenom alla väskor, påsar, fickor, lådor och askar som jag äger - men jag kan inte hitta den. 

Ett tag funderade jag till och med på att köpa en ny och aldrig berätta för Skrutten vad som hänt. Då hade jag ju aldrig behövt avslöja mitt slarv. 

Ja, suck, det är väl bara att hålla tummarna och leta vidare. Tråkigt men sant...

(Skrutten, om du hinner läsa detta innan du kommer hem så utlovar jag en riktigt god middag ikväll.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar