onsdag 28 augusti 2013

Godmorgon världen, vilken underbar dag

Här hemma har vi varit vakna sedan 04.45 då lillan fick sitt nattmål. Lillstrumpan somnade i och för sig om efter matningen, så hon kanske inte direkt räknas in i vakengänget, medan jag traskade upp för att göra lite frukost till Skrutten. Fortfarande lite morgonomtöcknad försökte jag komma ihåg hans rutiner (denna man har ytterst fasta rutiner) för frukost och matlåda till jobbet.

Istället fick Skrutten börja dagen med att lägga näsan i nacken på sin dotter och andas in den där underbara doften som bara bebisar kan ha.

Efter morgonfixet hann vi med en kaffe tillsammans framför Nyhetsmorgon och jag känner att denna dagen vaknades på precis rätt sida.

Att stackars Skrutten redan klockan 06 på morgonen får lyssna på "ska vi kanske ha trädgårdsdag på söndag, så kan vi måla kökssoffan på lördag och så kan vi kanske...". Tur och lycka att jag har hittat en sådan snäll man att dela mitt liv med och med ett tålamod av stål kanske ska tilläggas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar