tisdag 27 augusti 2013

Min nya chef

Det slog mig idag att jag har en av Sveriges yngsta chefer just nu för lillan måste nog få lov att kallas min chef här hemma på mitt nya "jobb". 

Det spelar liksom ingen roll om jag tänkt att dricka det där kaffet till frukosten för om lillstrumpan vill något annat just då så blir kaffet istället en lunchkaffe. Lunchkaffe efter några sekunders uppvärmning av kaffekoppen i micron. 

Här hemma har inte varit lika mycket harmoni, i vart fall inte i jämförelse med gårdagen. Idag ser det istället ut som kriget här hemma och den där färgen under ögonen liknar alltför mycket plommonen som hänger (snart övermogna) på trädet i den högra delen av trädgården. 

Skrutten skickade det dagliga sms:et och frågade hur vi hade det och fick som svar "Nja... Idag bråkar jag med både Strössel och kökslådorna ...". Kökslådorna bråkar jag med för att hur mycket jag än organiserar dem så verkar de ha en otrolig förmåga att upptäckas som en krigszon efter bara några dagar. Strössel bråkar jag med för att hon gärna vill dra dra dra i kopplet på våra promenader och gärna skälla på alla andra hundar. Inget av dessa två är särskilt kompatibelt med en barnvagnspromenad med sovande bebis i vagnen. 

Nu kom Skrutten precis innanför dörren och har ungefär samma energinivå som jag. Vi ska slänga i oss lite mellanmål och sedan rymma iväg för ett dopp i Levrasjön. Det kommer säkert vara alldeles för kallt, men jag vägrar gå in i hösten utan att ha badat en gång till.

Och vet ni? Jag bugar för min nya chef. Hennes önskan är min lag och det finns inget jag hellre vill lägga min tid på än att göra henne nöjd och tillfreds.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar