fredag 2 augusti 2013

Från BB till nu (vi myser fortfarande i bubblan)

Vår presentation av Bönan på sociala medier. Vår lilla fina Böna som då 
inte ännu riktigt vuxit i sina händer. 

Många Fragminsprutor blev det. Jag tvärvägrade att ta dem på mig själv (någonstans får det 
väl räcka vad man ska utsätta sig själv för) så där fick Skrutten agera doktor i några dagar. 

Nyduschad, nya rena kläder (vanliga kläder också, inte landstingsrocken) och en kopp kaffe. 
Helt underbart. Kan ha varit den godaste kaffen någonsin. 

Många rutinprocedurer blev det på BB, en av dem var att jag skulle beskriva min upplevelse av förlossningen. Dels med ord men också genom att sätta ett kryss på en streckad linje där ena sidan angav "fantastisk upplevelse" och den andra "fruktansvärd upplevelse". Jag satte mitt kryss så nära fantastisk upplevelse som jag bara kunde. För det här med att föda barn var verkligen fantastiskt. 

Vår dotters mörka lockar i nacken under en liten liten mössa som ändå känns något för stor. 

Lillans mormor hade fixat välkommen-hem-överraskning. Helt underbart och tårarna sprutade när vi kom hem. Så rörda blev vi. Tänk att mötas av detta vid hemkomst. 

En försiktig och väldigt långsam premiär med barnvagnen under tredje dygnet hemma. 

Många underbart fina presenter har vår lilla Böna fått och vi har snabbt tvättat upp det mesta (som inte är för stort nu) så att lillan har kunnat börja använda det direkt. Den lilla klänningen från Newbie/KappAhl kommer från Bönans faster. 

Fem perfekta små tår. 

Kan man önska sig en bättre barnvakt? 

1 kommentar:

  1. Så ljuvligt! Ser ut som att ni fått en riktigt härlig start! :)

    SvaraRadera