måndag 17 september 2012

Träningsvärk och pinsamheter

Mina ben värker "litegrann" efter gårdagens benpass på gymmet, så där "litegrann" som när varje steg i en trappa eller att sätta sig ner på en stol innebär smärta. Kanske en liten anvisning att de där benen är ganska så otränade? Eller kanske en anvisning att träningen igår var ett bra jobb?

Efter att dagens träning var slutförd idag och kvällens middag (lax med spenat) låg i magen så bläddrade vi igenom TV-kanalerna här hemma. Dock är både jag och Skrutten något så lätta att genera när det gäller pinsamheter på TV:n, i övrigt är vi nog inte alls lättgenerade, och när program som Ensam mamma söker, X-Factor och Million Dollar Listing visas så åker den där skämskudden upp titt som tätt. Samtidigt som vi byter kanal och nästa pinsamhet dyker upp.

Jag gillar annars samtliga ovannämnda program, tror jag i och för sig för jag har nog inte sett så mycket av något av dem, men när det blir kyssar i Ensam mamma söker, eller när Fredrik Eklund (tror han heter så) pratar svengelska i Million Dollar Listing eller när någon sjunger så tondövt att man inte vet vart man ska ta vägen i X-Factor, ja då åker skämskudden fram.

Och varför har de så konstig klippning i X-Factor? Man ser ju hur domarna helt plötsligt har nya outfits precis hela tiden. Förstår ju att detta så klart är meningen, men varför? För att få ett bra "flow" bland deltagarnas auditions? Liksom sätta ihop en bra blandning kanske. Men förvirrande är det ändå.

För övrigt så är idag första dagen på Hälsoracet. Man kan så klart inte säga så mycket alls om det hela ännu. Mjölken i kaffet saknas dock redan något enormt. Men men ska man bli fin får man lida pin.

På tal om det där hälsoracet så ska jag nog ta mig en kopp grönt te som avslutning på dagen innan det är dags för läggning. För grönt te är väl nästan precis lika gott som att äta upp det överblivna biogodiset från igår? Nästan i alla fall...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar